کآشف
کد : 11789      تاریخ انتشار : ۱۳۹۲ چهارشنبه ۶ آذر تعداد بازدید : 49520
طرح کآشف

 

با توجه به سئوالات مختلفی که از سراسر کشور توسط علاقمندان و متقاظیان شرکت در آزمون مطرح شده است، توجه شما عزیزان را به موارد زیر جلب می کنیم.
 
مخاطبان آزمون: 
·         دانش آموزان پایه های ۸،۷ و ۹ به همراه پدر و مادر ( به صورت داوطلبانه)
·         پدران و مادران علاقمند - به تنهایی و یا به اتفاق یکدیگر - بدون نیاز به حضور فرزند (با هدف شناسایی سطح مهارت خود در تربیت روحیه کارآفرینی به فرزند) به ویژه پدران و مادرانی که فرزندان بین سنین ۴ تا ۸ سال دارند.  
 
توضیحاتی در خصوص آزمون:
·         این آزمون برای دانش آموزان پایه های ۷، ۸ و ۹ ( معادل دوم راهنمایی، سوم راهنمایی و اول دبیرستان) برگزار می شود.
·         سایر پایه های تحصیلی، در صورت علاقه شخصی خود می توانند در آزمون شرکت کنند، اما باید مد نظر داشته باشند که سئوالها برای سنین و پایه های ذکر شده طراحی شده است.
·         این آزمون به صورت خانوادگی برگزار می شود. به این معنی که اولیاء دانش آموزان هم -فارغ از پایه تجصیلی دانش آموز و به صورت داوطلبانه - می توانند به همراه فرزند خود در آزمون شرکت کنند.
·         هدف از شرکت اولیاء در آزمون شناخت سطح مهارتی اولیاء در تربیت روحیه کارآفرینی به فرزند می باشد. ضمن اینکه حضور اولیاء در کنار دانش آموز می تواند باعث شناخت بهتر فرزند شود.
·         آزمون اولیاء و آزمون دانش آموزان همزمان برگزار می شود اما ممکن است در صندلی های کنار هم مستقر نشوند.
·         آزمون در سراسر کشور برگزار خواهد شد و برای شرکت در آزمون نیازی به حضور در شهر تهران نخواهد بود.
 
 
توضیحاتی در خصوص سئوالهای آزمون
·         آزمون حدود ۱۰۰ سئوال با ۹۰ دقیقه زمان پاسخ گویی دارد.
·         آزمون دانش آموزان ، وجود ویژگی های کارآفرینانه در دانش آموز را می سنجد.
·         آزمون اولیاء نیز سطح مهارت اولیاء در تربیت روحیه کارآفرینی به دانش آموزان را می سنجد.
·         آزمون از منابع  و کتاب درسی طراحی نشده است و از اینرو نیاز به مطالعه کتابهای درسی برای شرکت در آزمون نمی باشد.
·         آزمون پاسخ نادرست و نیز نمره منفی ندارد و از این جهت توصیه می شود تا دانش آموزان و اولیاء عزیز تنها بر اساس روحیه خود، مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایند.
·         نمونه ای از سئوالات آزمون، از طریق همین سایت، در اختیار دانش آموزان و سایر شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.
·         آزمون رد یا قبولی ندارد و کلیه دانش آموزان شرکت کننده در آزمون می توانند وارد مراحل بعدی طرح شوند.
 
  
توضیحاتی در خصوص بعد از آزمون:
·         بعد از شرکت در آزمون، کلیه دانش آموزان کارنامه توان کارآفرینی خود را دریافت خواهند کرد.
·         دانش آموزان و اولیاء علاقمند می توانند بعد از آزمون از فعالیت های مناسب آموزشی برای یادگیری عملی کارآفرینی استفاده کنند.
·         بعد از آزمون ، اولیاء و دانش آموزان می توانند به اریکه های کآشف مراجعه نموده و راهنمایی ها و مشاوره های لازم را از کارشناسان مجرب اریکه های کآشف دریافت کنند.
·         بعد از آزمون منابع آموزشی تهیه شده در کآشف در اختیار اولیا و دانش آموزان قرار خواهد گرفت. منتظر این منابع باشید....
 
برای مطالعه راهنمای ثبت نام آزمون اینجارا کلیک کنید.
برای ثبت نام آزمون در سایت سازمان سنجش اینجارا کلیک کنید.
 
و.... اگر هنوز سئوالی در خصوص آزمون دارید که پاسخ آن را نیافته اید، می توانید در ادامه آن را مطرح نمایید. به پرسش های شما در اولین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد. همچنین شما می توانید سوالات متداول را اینجا مطالعه فرمایید.