کآشف
کد : 11966      تاریخ انتشار : ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ آذر تعداد بازدید : 10446
طرح کآشف

    به نام خدای دانه های انار 

 

 یادداشتی از دکتر کآشف 

    

 

     

پدر و مادر گرامی سلام !

 

در نظام آموزشی کشور های پیشرفته، توجه ویژه ای به آموزش کار آفرینی، فرهنگ سازی، توسعه و تقویت روحیه و رفتار کار آفرینانه در افراد می شود در نتیجه آن ها توانسته اند بحران های اقتصادی را به خوبی مدیریت کنند و با ایجاد فرصت های شغلی، مشکل بیکاری را در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی برطرف نمایند. در حالی که در کشور ما برنامه های آموزشی، برای همگان یکسان تعریف شده و به تفاوت های فردی آن ها توجه نشده است. هر فرد اگرچه ممکن است که دارای نقاط مشترک با دیگران باشد، اما دارای استعداد وعلایق منحصر به فرد است و باید متناسب با توانایی ها و استعداد های خویش پرورش یابد، و توجه به این واقعیت سبب رشد خلاقیت، نو آوری و رفتار های کار آفرینانه در افراد می شود.

 

با توجه به اینکه ویژگی های اصلی کار آفرینان از قبیل ابتکار عمل، ریسک پذیری، استقلال طلبی، خلاقیت،.... اکتسابی و یاد گیرنده است؛ بنا بر این آموزش کار آفرینی امروزه به یکی از اساسی ترین فعالیت ها در نظام های آموزشی کشور های پیشرفته تبدیل شده است؛ به این صورت که با فراهم کردن محیط مناسب و ارائه آموزش های لازم، نسبت به توسعه ویژگی های فردی اقدام می شود.
ر این اساس طرح ملی كآشف (کارآفرینان شایسته فردا) با هدف تربيت دانش ­آموزان ايراني به عنوان كارآفرينان شايسته فردا در نظر دارد تا پس از ارزیابی توانایی دانش آموزان در این زمینه، با آموزش و تقویت مهارت ها و ویژگی های کارآفرینانه آن ها، افرادی خلاق، نوآور، ریسک پذیر، متعهد و فرصت آفرین پرورش دهد تا ضمن خلق ایده های جدید، با عملی کردن آن به سوی جامعه ای سعادتمند و متعالی گام بردارند.


این طرح در سطح ملی، استعداد های کار آفرینی نوجوانان و جوانان را شناسایی و ضمن ارائه بازخورد مناسب به هر فرد منجر به ارتقای فردی می شود. همچنین به نظام آموزشی کشور در سطح ملی جهت طراحی و پیاده سازی برنامه های مناسب برای ارتقای این استعداد ها، کمک خواهد کرد. این طرح با همكاري دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران و از آذر ماه سال ١٣٩٠ آغاز به كار نمود. در اين مدّت، از همكاري بيش از ١۵٠ نفر از كارشناسان و پژوهشگران، تحت نظر كميته علمي استفاده نموده و پس از سال ها تلاش شبانه روزي ، اينك آماده است تا دستاوردهاي خود را با افتخار به هموطنان عزيز ارائه نمايد.

 

 مجموعه خدمات کآشف، در یخش کآشف در یک نگاه (اینجا را کلیک کنید)  توضیح داده شده است، اما یک خدمت ویژه برای شما پدر و مادرهای گرامی ارائه شده است. پایش مهارت تربیتی فرزندان در حوزه کسب و کار و کارآفرینی، به شما کمک خواهد کرد تا با نقاط قوت و ضعف خود در زمنیه مهارتهای کارآفرینی فرزندتان آشنا شوید (اینجا را کلیک کنید) و در صورت لزوم از مشاوره های ما بیشتر برخودار شوید. (اینجا را کلیک کنید). همه این خدمات تلاش دارد تا به شما کمک کند فرزندی با برخورداری از ویژگی های شخصیتی مورد نیاز برای زندگی موفق در آینده، تربیت کنید. مشاهده ویدیوی زیر می تواند با زبانی ساده و البته در چارچوب انمیشین، همه خواسته ها و اهداف  ما را توضیح دهد: