کآشف
کد : 12061      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ جمعه ۱۱ ارديبهشت تعداد بازدید : 26708
پایش سراسری سال تحصیلی 4-93

 

 

طرح كآشف (كشف، ارزيابي و آماده سازي شايستگي ­هاي فردي در حوزۀ كسب و كار و كارآفريني ) با هدف تربيت دانش­ آموزان ايراني به عنوان كارآفرينان شايستۀ فردا، با همكاري دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران و از آذر ماه سال ١٣٩٠ آغاز به كار نمود. در اين مدّت، از همكاري بيش از ١٢٠ نفر از كارشناسان و پژوهش­گران، تحت نظر كميتۀ علمي استفاده نموده  و پس از دوسال تلاش شبانه ­روزي ، اينك آماده است تا دستاوردهاي خود را با افتخار به هموطنان عزيز ارائه نمايد.
در اين طرح زندگي كارآفرينان برتر ايراني مورد مطالعه و تجزيه و تحليل قرار گرفت و بر اساس نظر استادان و صاحب­نظران، مجموعه ­ای از مهم­ترين ویژگی ­های شخصیتی و شایستگی ­هاي فردی كارآفرينان ايراني در زمان کودکی و نوجوانی شناسايي شد. پژوهش ­های انجام شده نشان دادند که با شناخت و ارزیابی این ویژگی ­ها در نوجوانان، و سپس توسعه­ و رشد آنها بر اساس برنامه ریزی های علمی و آموزشی می­ توان کارآفرینانی شایسته را برای فردای کشور پرورش داد و در ادامه، بر اساس مطالعۀ ساير پژوهش­هاي انجام شده در دنيا، آزموني براي ارزیابی پتانسيل كارآفريني دانش ­آموزان طراحي شد.
در راستای تفاهم نامه مشترک منعقده فی مابین وزارت آموزش و پرورش و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران ، معاونت آموزش متوسطه با همیاری سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی، اقدام به برگزاری آزمون طرح کآشف در تاریخ 19  اردیبهشت1394 به صورت سراسری و هماهنگ در سراسر کشور نموده است.

 

 

 

 

  

 

 برای اطلاعات بیشتر به لینک های زیر مراجعه نمایید

 

 

برگزاري آزمون طرح كاشف (آزمون پايش شايستگي كارآفريني دانش آموزان)

ادامه...

 

نكات لازم الاجراي برگزاري پايش شايستگي كارآفريني به شرح ذيل اعلام مي گردد.

ادامه...

 

تغيير تاريخ برگزاري پايش شايستگي هاي كارآفريني دانش آموزان دوره اول متوسطه از 19/2/94 به 15/2/94 

ادامه...

 

تبيين اهميت اجراي طرح كاشف ( پايش شايستگي كارآفريني دانش آموزان دوره اول متوسطه)

ادامه...

 

برنامه نشست رؤساي ادارات آموزش دوره اول متوسطه استان ها 

ادامه...