کآشف
کد : 12797      تاریخ انتشار : ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ دي تعداد بازدید : 18742
با کآشف بیشتر آشنا شویم

 

  

 

 


 

 

 

هر آنچه که در کنار مدرسه باید بیاموزید 

 

 می توانید در کآشف بیاموزید 

 

توصیه هایی برای تربیت نسلی خلاق، نوآور و کارآفرین، تا کآشف شایسته فردای خود باشند و رهبرانی کارآفرین و آینده ساز برای آینده ایران عزیز


 

 

 

 

        

   
 

آخرین پنج شنبه آذر ماه سال ١٣٩٠ ، در یک میهمانی ناهار، هنگامی که پدری از دغدغه هایش نسبت به آینده فرزند خود صحبت می کرد، ایده  ای جرقه خورد که بعدها آن را طرح کشف، ارزیابی و آماده سازی شایستگی های فردی در حوزه کسب و کار و کارآفرینی (کآشف) نامگذاری کردیم. دغدغه ای که به صورت شبانه  روزی بر روی آن مطالعه و پژوهش کردیم تا به این سوال ها جواب دهیم که در شرایط بومی و محیطی ایران، یک فرد در دوران کودکی و نوجوانی به چه ویژگی هایی برای کارآفرینی در بزرگ سالی نیاز دارد؟ چگونه می توان وجود این ویژگی ها و به تبع آن پتانسیل کارآفرینی را در کودکان و نوجوانان سنجید؟ چگونه می توان آن ها را توسعه داد؟ و چگونه می توان از دانش آموزانی که این روحیه و توانایی را دارند حمایت کرد

 

برای پاسخ دادن به این سئوال ها، زندگی دوران کودکی و نوجوانی ۵۰ کارآفرین بزرگ کشور را از نزدیک مطالعه کردیم و بر مبنای آن مدلی پژوهشی برای ویژگی ها و شایستگی های فردی مورد نیاز کودکی ارایه کردیم. بر اساس این مدل، به طراحی ابزارهای سنجش ویژگی ها و روحیه کارآفرینی دانش آموزان پرداختیم. بیش از ۴۰۰۰ دانش آموز از سراسر کشور در این مطالعات مورد بررسی قرار گرفتند تا توانستیم ابزاری مبتنی بر پژوهشی ملی و بومی، طراحی کنیم و بر اساس آن بیش از ۲ میلیون دانش آموز ایرانی را استعداد سنجی کنیم.

 

 

در ادامه بر مبنای زندگی دوران کودکی کارآفرینان موفق، مجموعه کتاب های آموزشی و کلاس های آموزشی خاصی را طراحی کردیم که پس از ۳ سال کار مداوم پژوهشی، به عنوان یک کار اثرگذار برای دانش آموزان ایرانی به جامعه آموزش و پرورش ارايه دادیم و به پشتوانه دو تفاهم نامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش تا کنون هزاران نفر از دانش آمزوزان را توسط مربیانمان در سراسر کشور آموزش دادیم و اکنون در حال به ثمر رسیدن این نوغنچه های کآشفی هستیم. (برای مشاهده برگهای زرین کآشفی می توانید اینجا را کلیک کنید)

  

و اینک خوشحالیم که می توان نتیجه مطالعات وپژوهش های خود، همفکری و تعاملات اندیشمندانه با استادان صاحب نظر، مطالعه و بررسی ادبیات موضوع و تجربه سایر کشور ها در این زمینه را در قالب مجموعه خدمات کآشف به هموطنانمان ارائه کنیم و تلاش کنیم تا شاهد روزی باشیم که اثرگذاری این تلاش های بی ادعای همراهان این طرح ملی را شاهد باشیم. برای آشنایی بیشتر با این خدمات، در ابتدا از شما دعوت می کنیم نمودار زیر را مشاهده فرمایید:

 

 

اگر علاقه مند شدید می توانید اینجا را کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری در خصوص کآشف به دست آورید یا  بر روی لینک های زیر کلیک کنید تا با مجموعه خدمات کآشف آشنا شوید:

 

 

استعداد سنجی کارآفرینی                                        

 

 
 و یا بر روی لینک زیر کلیک کنید تا به خانواده بزرگ کآشفی ها بپیوندید و در برنامه های دلخواه خود ثبت نام کنید